شهرک گلخانه ای بیضا پایلوت استانداردسازی محصولات گلخانه ای شد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی، از گلخانه های بخش بیضا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، سعید سعادت هدف از این بازدید را اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستری در جهت تشکیل زنجیره های تولید، استاندارد سازی و برندسازی محصولات گلخانه ای امری ضروری و لازم الاجراست.

وی افزود: در محصولات گلخانه ای نیز، تولید محصول سالم و گواهی شده باید از اهداف اصلی تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: اهمیت افزایش کیفیت و سپس رعایت استانداردهای تولید محصول در فرآیند تولید باید مورد توجه قرار بگیرد و در مرحله بعد به برند سازی برسد.

سعادت گفت تدوین دستورالعملی جهت استانداردسازی محصولات به ویژه نشاء گوجه فرتگی امری ضروری است. در تدوین این دستورالعمل در وهله نخست بایستی مجموعه­ای از استانداردها را در فرایند تولید محصولات تعریف کرد سپس با نظارت و بررسی دقیق در زمان تولید، به آن واحد تولیدی اعلام می شود که کیفیت تولید محصولات مطابق با استانداردهاست.

سعید سعادت افزود: در مرحله بعد و پس از ارزیابی کیفیت محصولات در صورتی که به این نتیجه برسیم کیفیت محصولات تولیدی بیشتر از حد استانداردها رعایت شده است می توانیم به موضوع برند سازی محصولات کشاورزی کمک کنیم تا بتوانیم با افزایش ارتقای کیفیت، محصولات داخلی را به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

در این بازدید شهرک گلخانه ای موجود در بخش بیضا به عنوان پایلوت برندسازی و استاندارد سازی محصولات گلخانه ای انتخاب شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26592

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *