کشاورزی پاک در سپیدان رونق می یابد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان؛ آزاده عباسیان شیرازی کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان از جایگاه خوب شهرستان سپیدان در تولید محصولات سالم باغی و کشاورزی خبر داد.

عباسیان گفت: استفاده بی ­رویه از کود­های شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن اين ترکیبات در محصولات سبب شده است تا اولیت اصلی در کشاورزی ، در وهله اول، تولید محصول سالم و در وهله بعد، توليد محصول ارگانیک باشد.

وی افزود: محصول سالم محصولی است که دارای حد مجاز باقیمانده سموم، آفت کش ها، عناصر و فلزات سنگین هستند.

عباسیان اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با کمک کلینیکهای گیاهپزشکی مستقر در این شهرستان ترویج تولید محصولات سالم را در راس برنامه های خود قرار داده اند و با تلاش و پیگیریهای انجام شده و افزایش سطح آگاهی کشاورزان، تا کنون 6 گواهی محصول سالم (ICM) جهت محصولات زراعی شهرستان سپیدان در سطح 35 هکتار اخذ شده است.

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان در ادامه با بیان اینکه در برخی موارد از جمله گلخانه ها، باغات گردو، انگور ومزارع دیم از قبیل نخود وعدس نیاز به مصرف سموم بسیار کم است به کشاورزان توصیه کرد: در مواقع لازم و ضروری با نظر کارشناسان اقدام به سم پاشی کنند تا دچار خسارت های احتمالی نشوند.

عباسیان در پایان اظهار داشت صدور گواهی محصول سالم برای 9 بهره بردار دیگر در دست اقدام است تا پس از بررسیهای آزمایشگاهی و تایید محصولات، این بهره برداران موفق به دریافت پروانه ICM از انجمن صنفی کلینیکهای گیاهپزشکی استان فارس شوند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26596

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *