اخذ کد « IR » توسط شرکت آبزی پروران فارس زاگرس جنوبی

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت ؛ شرکت آبزی پروران فارس زاگرس جنوبی ، موفق به دریافت اخذ گواهینامه سلامت تولیدات (کد IR) شد. این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه 780  تن انواع ماهی و میگوی عمل آوری و بسته بندی شده با نام تجاری ماهیک و پرفیش ، تنها واحد صنایع شیلاتی استان است که پس از استقرار استانداردهای  بهداشتی بین المللی  GMP ، HACCP  ، ISO 22000 و در بازدیدها و ممیزی های انجام شده توسط شبکه و اداره کل دامپزشکی استان و انطباق شرایط های فنی و بهداشتی مورد نظر، کد IR دریافت نموده است.

علی فلاحی در ادامه افزود ؛ ازآنجا که تجارت و ورود به بازار جهانی مستلزم تولید محصولات با کیفیت و رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استانداردهای کشورهای مقصد می باشد ،  کد IR به عنوان یک کد بین المللی است که صنایع تولیدی برای صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر نیازمند دریافت این کد می باشند.

 این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد ؛  در واقع منظور از کد «IR» این است که  واحد تولیدی دارنده کد ،  قابلیت رقابت با واحدهای صنعتی مطلوب و پیشرفته جهان برای تولید محصول سالم و صادرات را دارد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=4236

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *