انتقال آب با لوله به بیش از 1700 هکتار از اراضی دشت بیضا

حدود 1700 هکتار از اراضی دشت بیضا توسط انتقال آب با لوله های پلی اتیلن مشروب می شوند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: عملیات شبکه آبیاری دشت بیضا شامل شبکه حسین آباد، غوره دان و ملوسجان از سنوات قبل در شهرستان در حال اجرا بوده و قریب به 128 کیلومتر از شبکه مذکور بصورت کانالهای روباز پوشش داده شده است.

نصیری ضمن اشاره به سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بهره وری بیشتر آب اظهار داشت: جهت افزایش راندمان انتقال آب مسیرهای انتقال و شبکه آبیاری دشت بیضا در سال جاری توسط لوله های پلی اتیلن 400 پوشش داده شده است که این مسیر به طول 6 کیلومتر می باشد و 1700 هکتار از اراضی زراعی و باغی دشت بیضا را مشروب می نماید.

وی در ادامه گفت: یکی از بهترین روش ها برای مقابله با بحران کم آبی و جلوگیری از هدر رفت آب در کشاورزی، استفاده از لوله پلی اتیلن در این صنعت است که این عملیات در شهرستان سپیدان با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال در حال اجراست و به زودی آماده افتتاح می باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان بشرح مختصری از عملیات تهیه و اجرای لوله های پلی اتیلن در فرآیند انتقال آب پرداخت و گفت: در مرحله اول ضمن تسطیح و آماده سازی مسیر لوله گذاری بایستی عملیات نقشه برداری انجام شود و پس از تهیه، بارگیری و حمل لوله ها، ترانشه لازم تا عمق مورد نظر بر اساس شیب مورد نیاز حفر گردد و شیب بندی و تسطیح کف ترانشه بصورت کارشناسی و با نظارت مستمر و دقیق انجام شود.

وی در ادامه گفت: پس از قرار دادن لوله ها درون ترانشه و خاکریزی اطراف و روی لوله ها با خاک سرندی بایستی آزمایش هیدرولیکی خط لوله طبق مشخصات فنی انجام شود.

با اجرای این طرح سیستم راندمان انتقال و توزیع آب به بیش از 95 درصد می رسد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *