صدور مجوز تولید شیره و شربت انگور پاستوریزه در شهرستان سپیدان‌

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه پتانسیل زیادی در زمینه فرآوری انگور در شهرستان سپیدان وجود دارد، گفت: تا کنون دو موافقت اصولی و یک مجوز تاسیس کارگاه صنعتی تولید شربت و شیره انگور پاستوریزه با ظرفیت 1200 تن در سال در این شهرستان صادر شده است.

به‌گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با اشاره به اینکه باغات انگوریکی از ظرفیت های مهم کشاورزی در این شهرستان است تصریح کرد: وجود 5420 هکتار باغ انگور آبی و دیم باعث شده گرایش بهره برداران و سرمایه ­گزاران به سمت احداث کارگاه­ های فرآوری این محصول افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تولید انگور شهرستان سپیدان 38 هزار و 700 تن در سال می باشد که از این میزان محصول، 90 درصد بصورت غوره، کشمش ، مویز و انگور تازه مصرف شده و 10 درصد آن توسط 13 واحد سنتی تولید شیره انگور فرآوری می شود.

نصیری همچنین ابراز کرد نداشتن مجوز کارگاه ­های سنتی تولید شیره انگور باعث بروز مشکلاتی در زمینه عدم تامین سوخت و کاهش کیفیت محصول تولیدی می­شود که در این راستا با جلب اعتماد سرمایه­ گزاران، زمینه­ های احداث کارگاه ­های صنعتی تولید شیره انگور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سلایق بازارهای داخلی و جهانی به صورت روزانه در حال تغییر و تحول است، خاطرنشان کرد: باید این سلایق را بشناسیم و با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری انگور و تولید محصولات و مشتقات مشتری‌پسند، سطح صادرات را افزایش دهیم.

این مقام مسئول به وجود کشاورزان و باغداران خبره در سپیدان اشاره کرد و گفت: کار باغداری باید اقتصادی شود و از آنجا که سپیدان یکی از قطب­های تولید انگور در استان فارس است، بنابراین کارشناسان این مدیریت با برگزاری کلاس­های آموزشی و ترویج روش­های نوین، باغداران را به سمت ارتقاء سطح بهره‌وری باغات سوق می دهند.

نصیری در ادامه گفت: با توجه به اینکه فرآوری انگور و تولید شیره انگور از اولویتهای ویژه سازمان جهاد کشاورزی می باشد، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از سرمایه گذاران و بهره برداری جهت ایجاد این خط تولید دعوت بعمل می آورد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *