توزیع نهال در آباده ساماندهی می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از تشکیل کارگروه ساماندهی توزیع نهال سالم در این شهرستان خبر داد و گفت: با متخلفین تولید و توزیع نهال غیر استاندارد برخورد می شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مجید یعقوبی گفت: اولین نشست تخصصی این کارگروه با تبیین بند “ه” ماده 7 قانون “ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال”برای تعیین  مشخصات نهال سالم و بخشی از خسارات احتمالی ناشی از نهال آلوده آغاز به کار کرد.
این مقام مسئول افزود:  احداث باغ  و تولید محصولات باغی نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت بوده و اگر نهال مورد استفاده سالم و اصلاح شده نباشد خسارت های سنگینی را به باغدار متحمل می کند که جبران آن به سختی مقدور خواهد بود .
به گفته وی مهم ترین نهاده در تولید محصولات باغی تهیه نهال سالم و مرغوب است که جهت کسب اطلاع از مشخصات و آدرس نهالستان های سالم باید به جهاد کشاورزی مراجعه شود .
وی تصریح کرد: شهرستان آباده با سطح زیرکشت بالغ بر 5587 هکتار باغ توانمندی ویژه ای در تولید محصولات باغی دارد .
 نماینده دادستان، مدیر و روسای مراکز جهاد کشاورزی، رئیس تعاونی روستایی، نماینده شهرداری ها، دبیر انجمن صنفی کار های کشاورزی و برخی از تولید کنندگان نهال از جمله حاضرین در اولین جلسه کار گروه ساماندهی توزیع نهال سالم بودند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20566

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *