نقشه تجمیعی پلاک آبگرم برای ارایه در کارگروه استانی رفع تداخلات تهیه گردید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: به منظور رفع موانع تولید و اجرای اولویت‌های سازمانی؛رفع تداخلات ارضی در پلاک آبگرم در اولویت بررسی قرار گرفته و نقشه تجمیعی این پلاک تهیه شده است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، مجید یعقوبی اظهار کرد : این شهرستان دارای 187پرونده اجرایی اصلاحات ارضی بوده که با توجه به شیوه نامه اصلاحی جدید 11 پلاک برای بررسی در کارگروه رفع تداخلات انتخاب شدند .

یعقوبی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از سه سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، افزود: با اجرای این کار تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و همچنین صدور اسناد مالکیت کشاورزان و تولیدکنندگان به نتیجه می‌رسد.

وی تشریح نمود: به منظور اجرای این قانون در شهرستان آباده ، نقشه تجمیعی پلاک ثبتی آبگرم (142) واقع در بخش 16 فارس به عنوان اولین اولویت شهرستان تثبیت و توسط اعضای کارگروه برای ارسال به استان در حال بررسی و پیگیری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستا‌ها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی نیز مرتفع شود.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گامی بزرگ برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان ناشی از اجرای برخی قوانین موازی و کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول پنج دهه گذشته، برداشته شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20568

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *