4 مجتمع و یک روستای گلخانه ای در سپیدان تاسیس می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: 4 مجتمع گلخانه ای با مساحت 93 هکتار و یک روستای گلخانه ای در شهرستان سپیدان تاسیس می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با بیان اینکه مهمترین اولویت جهاد کشاورزی بالا بردن بهره وری آب، خاک و افزایش تولید در واحد سطح است، تصریح کرد: توسعه گلخانه ها و ایجاد روستاها و مجتمع های گلخانه ای به ارتقای بهره وری منابع و ایجاد اشتغال کمک می کند.

نصیری ابراز کرد: در همین راستا نیز در شهرستان سپیدان، با ترویج و آموزش بهره برداران، زیرساخت‌های این مجتمع های گلخانه ای، ظرفیت‌یابی و مکان‌یابی شده است و کار احداث این مجتمع‌ها در مرحله مطالعات، گرفتن استعلام و در مواردی نیز آغاز فعالیت‌های اجرایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: خدمات عمومی مثل توزیع بذر و نهال، مباحث کلینیک گیاه‌پزشکی، فرآوری محصولات، بازاریابی و فروش و تأمین سردخانه برای نگهداری محصولات تولیدی در مجتمع‌های گلخانه‌ای بر عهده شرکت
شهرک ‌های گلخانه‌ای خواهد بود و کشاورزان نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.

نصیری با بیان اینکه مکان‌یابی خوبی برای احداث یک روستای گلخانه‌ای در سطح شهرستان‌ انجام شده است اظهار کرد: روستای رودبال در بخش همایجان این شهرستان برای احداث روستای گلخانه ای در نظر گرفته شده است و در همین راستا جلسات توجیهی متعددی با حضور متقاضیان برگزار و نماینده بهره برداران انتخاب شده است.

این مقام مسئول، از تعامل خوب کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان با مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: سهولت در قوانین و مقررات ادارات خدمات رسان در زمینه های مرتبط، باعث ورود و جذب سرمایه گذاران و سرعت بخشیدن به احداث مجتمع های گلخانه ای خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: با احداث مجتمع گلخانه‌ای در مصرف آب بیش از ۷۰ درصد صرفه‌جویی خواهد شد.

لازم به ذکر است که سطح گلخانه های شهرستان سپیدان در حال حاضر 38 هکتار است که پیش بینی می شود با احداث این مجتمع های گلخانه ای به بیش از یکصد هکتار برسد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26619

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *