اجرای عملیات نوسازی اراضی در شهرستان آباده

 رییس اداره فنی و امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده از اجرای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مهدی امینی از اجرای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: میزان اجرای عملیات تسطیح نسبی و اساسی در اراضی شهرستان از ابتدا ی سال 98 تا کنون  53 هکتار بوده است.

وی اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی 53هکتار از اراضی کشاورزی دشت کلوان تسطیح و سه هزار و 600متر جاده بین مزارع در این دشت احداث گردیده است. رییس اداره امور زیر بنایی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده افزود: اعتبار این طرح ها مجموعا سه هزار و 100 میلیون ریال بوده که از محل منابع ملی و اوراق اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار گردیده و عملیاتی شده است . وی تصریح نمود: در مرحله اول این طرح هزارو صد متر کانال سیمانی و پوشش انهار در مزرعه حسن آباد شهر ایزدخواست و خواجه مهدی دهستان خسروشیرین احداث و به بهره برداران تحویل داده شد. به گفته وی این طرح با اعتبار چهارهزار و 380 میلیون ریال از محل منابع ملی تامین اعتبار شده است وی تاکید نمود : در سال جاری هم چنین از محل اعتبارات استانی کانال های دولت آباد بهمن و کت نو سورمق به طول مجموعا 700متر احداث و به بهره برداری رسیده است.

امینی گفت: طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شامل تسطیح نسبی، تسطیح اساسی و احداث جاده بین مزارع است که هر یک از این عملیات‌ها بسته به نوع نیاز در اراضی کشاورزی شهرستان انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این نوع تسطیح تمامی عملیات هموارسازی با دقت و سرعت بالا و بعد از عملیات نقشه برداری به کمک سیستم لیزر انجام می‌گیرد.
مهدی امینی احداث جاده بین مزارع را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در راستای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی دانست و گفت: احداث جاده بین مزارع زیربنای لازم مهندسی اجتماعی برای سهولت فعالیت های کشاورزی و تولید بیشتر فراهم می‌کند
تسطیح زمین عبارت است از ایجاد تغییرات توپوگرافی در جهت اصلاح شیب سطحی زمین، طبق یک طرح معین به صورتی که با شیب جدید،عملیات آبیاری با سهولت،سریع، یکنواخت و بهترین نحو انجام پذیرد.
این طرح با هدف یکپارچه سازی و تسطیح اراضی انجام می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *