برگزاری جشنواره غذای محلی و بومی به مناسبت دهه فرخنده فجر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از برگزاری جشنواره غذای محلی و سنتی در حاشیه نمایشگاه توانمندی های بانوان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: جشنواره غذاهای سنتی و محصول سالم ایرانی سبب احیاء غذاهای سنتی و بومی فراموش شده می‌شود‌.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، مجید یعقوبی اظهار کرد : جشنواره غذاهای سنتی و سالم بانوان به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر توسط پرسنل جهاد کشاورزی حومه در محل ساختمان قدیم جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را  تولید و ترویج غذای سالم ذکر کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌ غذاهای سالم علاوه بر ترویج فرهنگ غذای سالم در جامعه سبب احیای دوباره غذاهای بومی و محلی نیز می‌شود و می‌طلبد که مسئولان به برگزاری جشنواره‌های غذایی و احیای غذاهای سنتی توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به افزایش استفاده از غذاهای فست فود و آماده در بین جوانان نیاز است  درزمینه استفاده مردم از غذاهای سنتی و بومی فراموش شده فرهنگ‌سازی شده و دوباره این نوع از غذاهای بومی و محلی را برای سلامتی افراد جامعه احیاء کنیم.

به گفته وی طبق سنت هر ساله در ایام گرامی داشت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی به همت مدیریت ومراکز جهاد کشاورزی و سایر نهاد های ذیربط شهرستان، جشنواره غذاهای محلی و بومی برگزار می گردد و یکی از موارد پر طرفدار این برنامه هااست. مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده تصریح نمود : هر ساله با دعوت از فرماندار و مقامات شهرستان زنجیره تولید غذای سالم در راستای تامین امنیت غذایی برای شرکت کنندگان ارایه و تشریح می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20578

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *