کاشت نشای گیاه دارویی اسطوخودوس برای دومین سال پیاپی در شهرستان آباده

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از کاشت نشای گیاه دارویی اسطوخودوس برای دومین بار در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت : با توجه به نیازآبی کم این گیاه، در مزارع کم آب حومه شهرستان آباده برای دومین سال پیاپی نشای این گونه دارویی کاشته شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مجید یعقوبی اظهار کرد:   قرارداد کشت و خرید تضمینی گیاه اسطوخودوس بین کشاورز به عنوان پیش فروشنده و شرکت تعاونی اسپاد رایمون پاسارگاد و پاکان بذر اصفهان منعقدگردیده است .

وی با اشاره به این‌که تاکنون انتقال نشاء به سطح 5000 متر مربع ازمزارع این شهرستان انجام شده، افزود: کاشت و برداشت این گیاه براساس تعهدات شرکت و پیش فروشنده به صورت مندرج در قرارداد بوده، که درصورت رعایت دستورالعمل توسط طرفین محصول تولیدی به دوصورت قیمت تضمینی و قیمت عرفی خریداری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که تغذیه زنبور عسل از گل های این گیاه باعث افزایش عملکرد و بهبود کیفیت عسل تولیدی می شود، افزود: این گیاه یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در جهان محسوب شده و علاوه بر آنکه به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی ایران و طب سنتی کشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان یک خوراکی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های آسیایی و اروپایی قرار دارد.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان آباده 35 هکتار، از گونه های مختلف زعفران، اسطوخودوس، گل سرخ، به لیمو، کاسنی، بادرنجوبه، مرزه و نعناع فلفلی است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20580

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *