شهرستان سپیدان پتانسیل بالایی برای توسعه کشاورزی دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در همایش اصول نوین باغبانی ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهرستان سپیدان پتانسيل هاي زيادي براي توسعه در بخش كشاورزي دارد از اين رو حضور سرمايه گذاران براي فعاليت در اين عرصه افق روشني را براي اين منطقه و رونق اقتصاد ملي ترسيم مي كند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان، مهدی نصیری تصریح کرد: شهرستان سپیدان با حدود 14 هزار بهره بردار در بخشهای مختلف کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، دامپروری، طیور و زنبورداری دارای محصولات متنوع می باشد که با تولید یک میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی حدود 10 درصد از تولید استان فارس و 70 درصد اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وي گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان و ادارات زیرمجموعه این مدیریت از جمله منابع طبیعی، دامپزشکی تعاونی روستایی و امور عشایر وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت بهره برداران را برعهده دارند.

نصیری بیان کرد: فعالیتها و خدمات به گونه ای برنامه ریزی شده که شاهد تغییر و تحول در اقتصاد و معیشت کشاورزان باشیم و جایگاه کشاورز و کشاورزی ارتقا یابد.

او همچنین عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش روی بخش کشاورزی شهرستان بازار رسانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی است. همچنین کمبود کارگاهها و کارخانجات فرآوری، صنایع تبدیلی و سردخانه های محصولات غذایی است که باعث می شود بخشی از محصولات تولیدی دچار ضایعات شده و از چرخه تولید خارج شود.

این مقام مسئول افزود : با حمایت مسئولین می توانیم زمینه ورود سرمایه گذاران را در عرصه های فرآوری و صنایع تبدیلی، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی شهرستان فراهم آوریم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *