رشد 30 درصدی رتبه زنبورداری در شهرستان پاسارگاد

روند توسعه زنبورداری در شهرستان پاسارگاد بصورت علمی با حضور زنبوردار نمونه شهرستان در برنامه سلام اباد تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد ، سید حسن موسوی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ، روند توسعه ای علمی زنبورداری و برنامه های پیش رو در این زمینه را در برنامه سلام اباد صدای مرکز فارس تبیین نمود.

موسوی در این مصاحبه خبری که توسط گزارشگر برنامه سلام اباد از صدای مرکز فارس و با حضور عزیزاله ناصری کارافرین نمونه شهرستان و مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی پاسارگاد انجام شد اظهار داشت : با برگزاری مستمر کلاس های اموزشی ، بازدیدهای علمی و بهره گیری از اساتید مجرب و زنبورداران پیشرو و علمی ، صنعت زنبورداری در شهرستان پاسارگاد نسبت به دوسال گذشته به لحاظ کمی و کیفی به میزان 30 درصد رشد داشته است.

در ادامه مسعود شادکام ، رئیس اداره بهبود تولیدات دامی پاسارگاد گفت : یکی از زنبورداران پیشرو این صنعت در شهرستان آقای عزیزاله ناصری است که علاوه بر تولید عسل ، در زمینه تولید و اصلاح ملکه، ژله رویال ، گرده گل ، تولید کندو ، زهر و دیگر فراورده های زنبور عسل بصورت علمی فعالیت دارد.

شادکام همچنین اظهار امیدواری کرد که با ادامه روند توسعه علمی در سایر زمینه های دام وطیور از جمله دام سبک و سنگین نیز به نسبت گذشته شاهد پیشرفت هر چه بیشتری در شهرستان پاسارگاد باشیم.

شایان ذکر است برنامه سلام اباد در حوزه صدا از جمله برنامه هایی است که به معرفی آداب و رسوم وفرهنگ روستاهای استان فارس می پردازد و هرهفته مربوط به یک شهرستان می باشد.
بخش های متنوع برنامه شامل کارآفرینان برترو نخبه ،بخش کشاورزی ، دامداری ،صنایع دستی ، ترانه های محلی،ارتباط زنده با مسئولان محلی واستانی ، اخبار آبادی، بررسی طرح مقاوم سازی و طرح هادی روستاها با توجه به نیاز روستاییان ،زنان روستایی و کارآفرینان زن وهمکاری زنان در خانواده های روستایی و همچنین مشکلات مربوط به روستاها به خصوص مشکل کمبود آب ، تغییر الگوی کشت با توجه به خشکسالی های اخیر در دستور کار این برنامه قرار دارد.

DSC08857DSC08856

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22577

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *