درودزن اراضی زرقان را سیراب می کند

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز محمد مهدی قاسمی گفت :این رها سازی پس از رایزنی و نشست های متعدد با مدیر عامل شرکت اب منطقه ای فارس وتشکیل کارگروه های تخصصی و جمع بندی نظرات کارشناسان انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد :  رهاسازی ابتدا با پایش رطوبت خاک در مزارع گندم این سه شهرستان توسط کارشناسان مرکز تحقیقات و اعلام نیاز کشاورزان و تشکل های کشاورزی با برنامه ریزی در کارگروه اب و کشاورزی استان مطرح و طی برنامه زمانبندی مقرر گردید در مرحله اول بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب ودر مرحله بعد نیز ۱۰۰ میلون متر مکعب اب برای آبیاری مزارع گندم و جو تخصیص و بر اساس سهم هر شهرستان با نظارت شرکت بهره برداری اب بین کشاورزان تقسیم گردد.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد:رهاسازی آب از سد درودزن پس از چند سال خشکسالی برای سال زراعی جاری تکرار می شود. 

قاسمی ضمن تاکید به اهمیت بهره وری آب حتی در شرایط تر سالی  از کشاورزان استان درخواست کرد به سمت کاشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت حرکت کرده و بهره وری در آب را ارتقاء بخشند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان، میزان آب ذخیره شده در سد درودزن قریب به ۶۵۰ میلیون مترمکعب است. 

لازم به ذکر است، سد درودزن بر روی رودخانه کر ساخته شده است و بر اساس آمار‌های منتشر شده تا ۱۵ فروردین ماه امسال ورودی آب به این حدود ۹۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *