برگزاری دوره آموزشی مهارتی کشاورزی حفاظتی در مرکز جهادکشاورزی بهمن

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از برگزاری دوره آموزشی مهارتی کشاورزی حفاظتی و حفظ بقایای گیاهی در مرکز جهادکشاورزی بهمن خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ، مجید یعقوبی افزود: پایین بودن ماده آلی خاک از جمله مشکلات مهم و اساسی در کشاورزی است که این مهم پیامدهایی همچون فشردگی ترکیب خاک، کاهش عملکرد و افزایش مصرف آب را موجب می‌شود.

وی ادامه داد: اهمیت نابودی خاک(یا به عبارتی مرگ خاک) کمتر از معضل کم آبی نبیست و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید اقدامات جدی انجام شود که در این راستاپژوهش‌هایی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اقلید انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده تصریح نمود : اجرای کشاورزی حفاظتی از جمله اقدامات کاربردی برای جلوگیری از نابودی خاک در مزارع به شمار می‌رود که در این روش با توجه به اینکه باید حداقل بقایای گیاهی در خاک ۳۰ درصد باشد، سه اصل حفظ بقایای گیاهی، عدم برگرداندن خاک و تناوب زراعی مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت خاک‌ورزی کشاورزی حفاظتی ۲ روش کم خاک‌ورزی و بدون خاک‌ورزی اعمال می‌شود و اجرا و تناوب صحیح این روش ها به‌خصوص در کنترل علف‌های هرز در بلندمدت افزایش کیفیت خاک را به همراه دارد.

مرکز جهادکشاورزی بهمن 560بهره بردار و بیش از سه هزارو 800 هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی دارد. این مرکز در سال جاری بیش از سی کلاس اموزشی ترویجی برگزار کرده است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *