مزرعه نمایشی گیاه دارویی خوراکی شوید در ایزدخواست ایجاد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده با اشاره به کشت مستمر شوید در ایزدخواست و پتانسیل بالای اقلیم این منطقه در تولید این محصول گفت : در راستای ارایه الگوهای صحیح کاشت مزرعه نمایشی گیاه دارویی خوراکی شوید در سطح پنج هکتار در ایزدخواست ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مجید یعقوبی افزود: برنامه ریزی این مدیریت بر پایه ارایه و نمایش الگوهای صحیح مزارع محصولات کشاورزی است که مزرعه نمایشی شوید با این هدف در منطقه ایزدخواست ایجاد شده است و پیش بینی می شود با ایجاد این مزرعه سطح زیر کشت این محصول تا پانزده هکتار افزایش یابد. این مقام مسئول تصریح کرد : به منظور ارایه الگوهای ملموس و قابل مشاهده مراحل کاشت و داشت و برداشت محصولات زراعی ضروری است نسبت به اجرای مزارع نمایشی و سایت های الگویی اقدام کنیم .

به گفته وی شوید در طول رویش بخصوص در مرحله نمو گلها و تولید میوه به هوای گرم و نور کافی نیاز دارد.شوید به سرما، حساس نیست و بذر در درجه حرارتهای پائین قادر به رویش است. درجه حرارت مناسب برای رویش بذر شوید 8 تا 10 درجه سانتی گراد است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده با تاکید بر اینکه نهادینه شدن الگوی صحیح مزارع بین به بهره برداران ضروری است بیان کرد با اطلاع رسانی و آموزش های لازم به بهره برداران متد صحیح کشاورزی علمی و دانش بنیان رواج پیدا می کند. و در نهایت باعث افزایش بهره وری منابع آب و خاک شهرستان می شود.

عملکرد این محصول به دو صورت تر (شاخسار) 2 تا 3 تن در هکتارو محصول خشک یک تا یکونیم تن در هكتار است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20587

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *