پایش مزارع گندم شهرستان خرم بید برای جلوگیری از خسارات

پایش مزارع گندم شهرستان خرم بید برای جلوگیری از خسارات ، آفات و بیماری ها آغاز شد

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید از آغاز پایش و مبارزه به ۲۰هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان به منظور جلوگیری از خسارات و کنترل عوامل آفت زا خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، سیما رنجبر گفت : با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی یجاری ، علائم بیماری در مزارع گندم مشاهده نگردیده است.

وی بیان کرد در سال زراعی جاری زمان ریزش سن ۱۴فروردین و زمان مبارزه۱۸فروردین ماه بوده است که با تعداد ۱۶نفر از اعضای شبکه مراقبت که شامل مروجین پهنه و کارشناس حفظ نباتات پایش مزارع انجام گردیده است

این کارشناس یادآور شد:

از کشاورزان خواسته ایم تا زمان بازدید و پایش روزانه از مزارع خود هرگونه علائم آلودگی را بلافاصله به کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع دهند .

وی همچنین گفت در تعطیلات نوروزی امسال کارشناسان پهنه به صورت کشیک نوبتی در محل کار خود حاضر بوده و آماده ارائه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان بوده اند .

در پایان رنجبر افزود : سموم علف کش ، قارچ کش ، حشره کش مورد نیاز شهرستان به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده سموم موجود است در صورت نیاز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23927

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *