کشت چغندر قند در بخش همایجان شهرستان سپیدان آغاز شد.

مهدی نصیری مدیر شهرستان به همراه اردوان آزادی رئیس مرکز خدمات همایجان، سهیلا حبیبیان فرد کارشناس مسئول زراعت شهرستان و قاسم عبداللهی نماینده کارخانه قند کوار از اراضی بخش همایجان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شهرستان سپیدان، در این بازدید از اراضی آماده کشت چفندر قند بازدید شد و نماینده کارخانه قند کوار مطالبی را درباره نحوه انعقاد قرارداد، تامین نهادها و خرید محصول مطالبی را بیان نمود.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان در این بازدید گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت این محصول است.

نصیری بیان کرد: استفاده از بذور اصلاح شده و کشت با دستگاه ردیف کار، امکان وجین علف های هرز به صورت مکانیکی و همچنین برداشت مکانیزه را در این محصول فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشت چغندر قند در تناوب با محصولات شتوی، کنترل علف های هرز و اثرات بهزراعی را به دنبال خواهد داشت افزود: درسال زراعی جاری کشت این محصول کم آب بر به دلیل افزایش قیمت چغندر قند بهاره و خدمات کمکی دولت، دارای توجیه اقتصادی برای کشاورزان خواهد بود.

نصیری خاطر نشان کرد: در سال های گذشته کشت چغندر قند در شهرستان سپیدان رایج بود و به دلیل دلیل مشکلات ناشی از عدم پرداخت به موقع بهای محصول رغبت کشاورزان به این محصول کاهش یافته و امید است در سال جاری شاهد کشت مجدد این محصول در شهرستان باشیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در این بازدید با نماینده کارخانه قند کوار کشت چغندر قند به مساحت هفده هکتار انعقاد قرارداد گردید و مقرر شد کارشناس آن کارخانه در کلیه مراحل کشت بهره برداران را مشاوره و راهنمایی کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26651

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *