فارس دارای رتبه اول در اخذ پروانه استاندارد تشویقی

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی غیاثی تصریح کرد: پروانه های استاندارد تشویقی برای محصولات مختلفی نظیر پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار گلخانه ای، کلم پیچ، لوبیا، بادمجان، کدوسبز، چغندر، سیب، پسته، زردآلو، انگور، پرتقال، نارنگی و انار صادر شده است که شهرستان های شیراز و آباده بیشترین تعداد گواهی را داشتند.

غیاثی با بیان اینکه سال گذشته استان فارس موفق به صدور119نشان استانی حد مجاز آلاینده های کشاورزی  ICM  شد که شهرستان های ارسنجان، کوار و خرامه بیشترین تعداد گواهی را داشتند، ابراز کرد: با احتساب هر دو پروانه میزان تولید محصولات گواهی شده قریب به 30 هزار تن است.

وی افزود: در این گواهی ها، تنها هزینه های مرتبط با شرکت بازرسی حذف شده و سایر مراحل همانند استاندارد تشویقی است.

غیاثی بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، باید در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس  Cerganic.maj.ir  ثبت نام کنند.

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: قبل از برداشت، نمونه ها به آزمایشگاه های همکار استاندارد و معتمد سازمان ارسال می شود و در صورت منطبق بودن آزمایشات باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین و طرح در کمیته علائم، اداره کل استاندارد نسبت به صدور پروانه استاندارد تشویقی اقدام می کند.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=4738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *