حلاوت سال زراعی پر محصول را به کام کشاورزان تلخ نکنیم

 

حلاوت سال زراعی پر محصول را به کام کشاورزان تلخ نکنیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز گفت :

با وجود بارش رحمت الهی در سال زراعی جاری سطح زیر کشت نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز حقیقی در نشست هماهنگی کمیته برداشت و خرید محصولات شتوی شهرستان های شیراز و زرقان با بیان این مطلب تصریح کرد:

باید سعی شود در خرید و پرداخت‌های محصولات کشاورزی به گونه ای عمل شود تا شیرینی سال زراعی پر محصول به کام کشاورزان تلخ نگردد.

وی افزود :

به کار گیری تکنولوژی روز برای تسریع در خدمات رسانی به بهره برداران است و باید بپذیریم که همراه شدن کشاورزان با آن یک پروسه زمان‌بر است، بنابراین ادارات مربوطه موظفند برای افزایش زمان فعال شدن روند پیامکی ثبت و تایید سوخت پیگیری های لازم را انجام دهند.

حقیقی گفت :

شماره گذاری کمباین ها با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بهره برداران و مقابله با سو استفاده کنندگان در دستور کار کمیته قرار می گیرد. 

این مقام مسئول همچنین از ادارات محیط زیست و منابع طبیعی خواست تا ضمن مراقبت و مدیریت بقایای کشت ها از اطفا حریق برای حفظ منابع طبیعی راه کارهای پیشنهادی خود را اجرا کنند.

حقیقی در این نشست از نیروی انتظامی خواست تا برای تامین امنیت و جلوگیری از قاچاق گندم با مراکز جهاد کشاورزی بخش ها هماهنگ باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز از برخورد با انباردارانی که انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده اند تاکید کرد و افزود :سامانه جامع انبارها رصد می شود و تعزیرات قطعا با کسانی که در ثبت انبارها کوتاهی داشته اند برخورد خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد:

برای کم کردن خطر ویروس کرونا در تمامی مراکز خرید رعایت پورتکل های بهداشتی الزامیست و اداره تعاون روستایی موظف به نظارت است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13433

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *