هشدار مدیریت جهاد کشاورزی داراب در خصوص خطر ریزش ملخ صحرایی

 عکس ملخ

 هشدار مدیریت جهاد کشاورزی داراب در خصوص خطر ریزش ملخ صحرایی

با توجه به ریزش ملخ صحرایی در شهرهای جنوبی استان فارس معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب در خصوص خطر ملخ صحرایی هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی داراب، احمد رضا صالحی اظهار کرد: طبق گزارشات دریافتی از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس دسته های پروازی ملخ صحرایی بسیار فعال و در ارتفاع بالا در مناطق جنوبی کشور مشاهده گردیده است . معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب افزود: احتمال آن می رود که با توجه به اینکه دستجات ملخ سریعا تغییر موقعیت می دهند در مناطق مختلف شهرستان ریزش کرده باشند.

وی ادامه داد: از کلیه بهره برداران و کشاورزان در خواست می گردد در صورت مشاهده هرگونه ملخ صحرایی به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و یا از طریق شماره تلفن 1504 اطلاع رسانی نمایند.

صالحی تصریح کرد: بدین منظور اکیپ های شبکه نظارت و کارشناسان حفظ نباتات این معاونت از چند ماه قبل مرتبا مناطق هم مرز با استان و شهرهای همجوار را رصد می کنند که با توجه به وضعیت موجود عملیات پایش و رصد ملخ صحرایی با شدت و حساسیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

قابل ذکر است در سال گذشته در شهرستان داراب در سطح 5 هزار و 258 هکتار علیه ملخ صحرایی عملیات مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *