اطلاعیه روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی داراب در پی مشاهده دستجات ملخ صحرایی در منطقه دشت کنار فدامی داراب

عکس ملخ

اطلاعیه روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی داراب در پی مشاهده دستجات ملخ صحرایی در منطقه دشت کنار فدامی داراب

با توجه به مشاهده دستجات ملخ صحرایی در منطقه دشت کنار فدامی داراب در روز سه شنبه تاریخ 30/2/1399 و احتمال سرایت این آفت خطرناک به سایر مناطق لازم است کشاورزان و باغداران محترم موارد زیر را مد نظر قرار دهند .

1- با توجه به اینکه این دستجات ملخ در مرحله نابالغ می باشند به شدت تغذیه کرده و اگر به موقع مبارزه انجام نگیرد خسارت زیادی وارد کرده و کل سبز مزرعه، باغها و مراتع را نابود می کند. لذا به کشاورزان توصیه می شود به محض مشاهده آفت، مراتب را سریعا به نزدیکترین مرکز جهادکشاورزی یا از طریق شماره تلفن 1504 اطلاع رسانی نمایند و کلیه امکانات خود را آماده مقابله نمایند.

2- با توجه به خسارت سنگینی كه این آفت وارد می‌كند ضروری است همه كشاورزان وضعیت مزارع و باغات را مرتبا و روزانه بازدید و تحت نظر داشته باشند.

3- کشاورزان و باغداران عزیز نسبت به آماده سازی تراکتور ، سمپاش ، تانکر و کلیه ادوات لازم اقدام تا به محض مشاهده دستجات ملخ در باغات و مزارع خود، نسبت به سمپاشی اقدام کنند.

4- مدیریت جهاد کشاورزی از کشاورزان، باغداران و تشکل‌های کشاورزی تقاضا دارد که نهایت مساعدت را با مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستان‌ برای آماده نمودن امکانات و تجهیزات لازم از قبیل تراکتور، سمپاش، تانکر آب و نیروی کارگری داشته باشند.

6- از دهیاران گرامی و شوراهای محترم اسلامی مناطق مختلف شهرستان انتظار می رود اطلاع رسانی لازم در خصوص هجوم ملخ‌های صحرایی به شهرستان به کشاورزان و باغداران محترم بعمل آورند .

روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب 30 اردیبهشت 1399

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25141

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *