سالیانه بیش از دویست تن قزل آلا در شهرستان آباده تولید می شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده از رهاسازی بیش از یکصد هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر دادو گفت : این تعداد بچه ماهی در یازده واحد استخر پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده ،مهدی امینی تصریح نمود: در سال جاری نیز مانند سال گذشته بیش از 200 تن ماهی قزل‌آلا در این استخرهای پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان در قالب استخرهای منفرد و استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود .

امینی افزود : با توجه به توسعه این استخرها در قالب طرح‌های آبیاری مکانیزه، این پتانسیل وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

این مقام مسئول بیان کرد : پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخرو در نتیجه کاهش میزان مصرف کود ، کاهش هزینه‌ و کاهش مشکلات زیست محیطی اشاره نمود .

امینی؛ کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی از طریق تولید و فروش ماهی؛ و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار ، از جمله مزایای پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی دانست..

به گفته وی هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و خاکی و کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی و بهبود کمی و کیفی ماهی تولیدی، در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20609

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *