سخنرانی امام جمعه شهرستان پاسارگاد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در خطبه های نماز جمعه

به گزارش روابط عمومی شهرستان پاسارگاد : حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در خطبه نماز جمعه این هفته بیان نمودند: تولید غذای جامعه به عهده بخش کشاورزی است .وزارت جهاد کشاورزی رسالت مهمی را عهده دار است و در تامین غذای کشور و سلامت جامعه فعالیت دارد . استان فارس به دلیل اقلیم مناسب و کشاورزان خوب تولید بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است .10 درصد از کل محصولات زراعی و 15 درصد از کل محصولات باغی کشور مربوط به استان فارس می باشد و شهرستان پاسارگاد در تولید استان نقش مهمی را ایفاد می نماید .

ایشان افزودند : شهرستان پاسارگاد دارای 23 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است .گرچه خشکسالیهای اخیر تولیدات بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است اما سالیانه حدود 450 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان تولید می گردد و بیشترین اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی است .

جمعیت شهرستان نزدیک به 31000 نفر می باشد که روزانه 65000 لیتر شیر در شهرستان تولید و به صنایع لبنی تحویل می گردد . 24واحد صنایع تبدیلی فعال در شهرستان وجود دارد که در این رابطه شهرستان پیشرو می باشد .

توسعه گلخانه ها از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که پاسارگاد نسبت به سطح شهرستان بیشترین سطح اجرای گلخانه در استان را دارد .

4300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان مجهز به آبیاری تحت فشار می باشد که باعث صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف آب گردیده است .

در پایان از کشاورزان محترم تقاضا داریم جهت حفظ سلامت خود و محیط زیست و جلوگیری از تخریب خاک از آتش زدن کاه و کلش خودداری نمایند

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *