رقص خوشه های طلایی شالیزار خارج از فصل در شهرستان رستم

rice farming 1479798602 835x547 

 

کشاورز پرانگیزه و ریسک پذیر رستمی در راه رسیدن به کشاورزی دانش بنیان از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، مهران داوید یکی از بهره برداران راغب و خوش ذوق رستمی هرساله با کشت برنج های خارج از فصل، فصل نوینی از کشاورزی علمی را در راستای بهره وری بیشتر از کمترین سطح خاک و آب مصرفی باز می نماید.

این زارع جوان و جویای نام که سال گذشته با کشت برنج ضیغمی و با برداشت سیزده تن در هکتار تبلوری از عشق به آب و خاک این سرزمین را به نام خود ثبت نموده است، امسال نیز با کشت نوع دیگری از برنج خارج از فصل (کوهسار) در اسفندماه توانست راه نوینی از کشاورزی دانش بنیان را در راه رسیدن به کشت و زراعت توام با علم و عمل آغاز نماید.

مهران داوید ساکن روستای حسین آباد از توابع بخش سورنا توانست برنج کوهسار را در اسفندماه گذشته کشت نماید و در حال حاضر این شالی مراحل پایانی زرد شدن دانه های خود را می گذراند که این مزرعه در اول تیرماه درو خواهد شد.

داوید با بیان این مطلب که برای رسیدن به کشاورزی پویا بایداز تمامی گزینه های مورد نظر استفاده نماییم، گفت: امیدواریم که بتوانیم در سال جهش تولید جایگزینی مناسبی برای کشت گندم مطابق با اقلیم منطقه پیدا نماییم تا گشایشی در اقتصاد جامعه و معیشت مطلوب مردم شهرستان رستم بوجود آید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *