گردهمایی بررسی مسائل بخش کشاورزی در شهرستان سپیدان تشکیل شد.

بهره برداران و نمایندگان صنف های مختلف بخش کشاورزی سپیدان در جلسه ای که بمناسبت هفته جهاد کشاورزی، با حضورنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی برگزار گردید به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در جلسه طرح مسائل و مشکلات کشاورزان سپیدان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی گفت : در بودجه سال 99 وابستگی به بخش نفتی را خیلی کاهش دادیم و دنبال کاهش درآمد نفتی از طریق بخش کشاورزی هستیم.

وی گفت : بخش کشاورزی این ظرفیت و پتانسیل را داشته که از گذشته تبدیل به رتبه اول درآمدها در کشور شود.

علیزاده افزود: به طور کلی در بحث کشاورزی به دنبال بهره وری کردن کشاورزان هستیم که کشاورزان از اقتصاد و تصمیمات کشاورزی نفع ببرند.

وی بابیان اینکه برخی از مسائل و مشکلات ریشه ای هستند گفت : باید برنامه ریزی شود که در درازمدت حل شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : شهرستان سپیدان با توجه به موقعیت خوب آب و هوایی توان این را دارد که تبدیل به قطب ویژه گلخانه ای در کشور شود.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید مطالبه گر باشند گفت : این که مردم ما در واقع این حس مطالبه گری را نداشتند باعث شده که ما در بخش مدیریتی مان دچار ضعف باشیم.

علیزاده از نمایندگان صنف های مختلف بخش کشاورزی خواست مطالباتشان را مکتوب کنند تا هم برای خودشان مستند و هم برای نماینده تکلیف باشد.

وی در ادامه گفت : مطالبه کنید تا هم بنده و هم مدیران و مسئولین این شهرستان آن را برای خودمان تکلیف بدانیم.

در این جلسه نمایندگان صنوف در بخش های مختلف کشاورزی با ارائه راهکار به بیان برخی مسائل و مشکلات در حوزه صنفی خود کردند و با توجه به چالش ها و آسيب هاي بازدارنده شده بر سر راه توسعه بخش كشاورزي خواستار رفع موانع موجود شدند.

نمایندگان صنوف بخش کشاورزی سپیدان در این نشست تاکید داشتند دركنار تمامي چالش ها و آسيب هاي برشمرده شده يكي ازمهم ترين موانع بر سر راه توسعه بخش كشاورزي فقدان عزم ملي در توجه به بخش كشاورزي و حمايت جامع از كشاورزان است و تا زماني كه به كشاورزان و كشاورز به عنوان اهداف استراتژيك در برنامه هاي كلان توسعه كشور نگريسته نشود بايد همچنان شاهد مشكلات اين بخش بود و اميد چنداني براي حل اين مشكل نخواهد بود.

گفتنی است : کمبود نهاده های کشاورزی و عدم توزیع به موقع بین تولید کنندگان، ارائه قیمت تمام شده تولیدات بخش کشاورزی، عدم شفافیت بازار محصولات و ارائه تسهیلات کم بهره برخی موضوعاتی بود که نمایندگان صنوف کشاورزی به بیان آن پرداختند.

در ادامه جلسه نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با ارائه گزارشی در قالب پاور پوینت، عملکرد یک ساله جهاد کشاورزی سپیدان و برنامه های استراتژیک و تعالی سازمانی و اولویت های سازمان در سال 99 را به نمایش گذاشته و راجع به آن سخنانی ایراد کرد.

امام جمعه سپیدان و فرماندار این شهرستان از دیگر سخنرانان این نشست بودند که ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به کشاورزان و تلاشگران این عرصه خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به بخش کشاورزی با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی و تنوع آب و هوایی این شهرستان شدند.

آنان اظهار داشتند : خوشبختانه با توجه به تحقق تجربه هاي موفق در اين زمينه در كشور در سالهاي نه چندان دور اميدواريم با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید باز هم شاهد توسعه همه جانبه بخش كشاورزي و بهره گيري از تمامي توانمندی و ظرفيت هاي اين بخش در كشور باشيم.

شایان ذکر است : شهرستان سپیدان 41 هزارو 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این مجموع 17 هزارو 500 هکتار اراضی باغی و 24 هزار هکتار اراضی زراعی می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *