مجید یعقوبی در گفتگو باخبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس با بیان اینکه در این سامانه فرآیند نظرسنجی به صورت آنلاین صورت می گیرد و سپس به تحلیل نتایج پرداخته می شود، ابراز کرد: سامانه به شکلی طراحی شده که از طریق موبایل، تبلت و کامپیوترهای شخصی به راحتی در دسترس قرار می گیرد.
وی افزود: با بازخورد های بدست آمده از این سامانه، نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود مرتبط با امور پرسنلی و رفاهی کارکنان و سایر نارضایتی ها را می توان شناسایی کرد و هر ساله با استفاده از این بستر نظرسنجی را بهبود بخشید و با کمک عوامل انگیزشی نرخ پاسخ دهی و مشارکت همکاران را بالا برد.
یعقوبی با اشاره به اینکه به منظور بهبود تعلق سازمانی کارکنان و در نتیجه ارتقای عملکرد آنان باید فضای انتقادی برای آنها فراهم شود، تصریح کرد: اگر میزان تعامل کارمندان را اندازهگیری نکنیم راهی برای انجام اقدامات آگاهانه به منظور بهبود فرهنگ سازمان، ساختارها و همچنین ایجاد محیطی که در آن همه احساس خوبی دارند، نخواهیم داشت.
او می گوید: سازمانهای پیشرو به دنبال بهبود مشارکت کارکنانشان در فرآیندها هستند چراکه به خوبی میدانند این مشارکت میتواند تاثیرات مثبتی در عملکرد، حفظ استعدادها و نوآوری داشته باشد از این رو به طور مرتب درباره مسائل مختلف از کارکنان خود نظرسنجی میکنند.