توسعه کشت گلخانه ای،افزایش بهره وری و جهش تولید در کشاورزی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با تاکید بر استفاده از الگوهای جدید وبه روز در بخش کشاورزی گفت :توسعه کشت گلخانه ای راهکار مهم برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی است و با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه کشاورزی شهرستان وجود دارد می‌تواند در بخش گلخانه‌ها توسعه خوبی بیابد و جایگاه خود را در این زمینه ارتقا بخشد.                                                                                                                                 

حسینی خرمی بیان کرد: درشهریور ماه 1398کلنگ افتتاحیه پروژه شهرک گلخانه ای روستای علی آباد بمساحت 30 هکتار وتعداد 32 نفر متقاضی زده شد که تا کنون 11500متر مربع آن احداث گردیده است.                                                                                                                        

وی افزود: از تعداد 32 نفر متقاضی پروژه ، تعداد 19 نفر موفق به اخذ مجوز تاسیس از شرکت شهرک های کشاورزی شده اند، تعداد7 نفر از طریق سامانه سیتا به بانک معرفی و در مجموع 3 نفر موفق به اخذ تسهیلات بمبلغ 28830 میلیون ریال شده اند.                                                

وی خاطر نشان کرد در صورت بهره برداری از این روستای گلخانه ای 30 هکتاری پیش بینی اشتغال دائم 120 نفر و 300 نفر اشتغال موقت خواهد شد و بر این اساس بیش از 1500 تن محصول در سال تولید خواهد شد و همچنین اعتباری بالغ بر 1215 میلیارد ریال جهت ادامه پروژه ی شهرک گلخانه ای علی آباد نیاز است.                                                                                      

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *