بایستی فروشندگی سموم جزء مشاغل خاص قرار گیرد

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست توزیع و سامان دهی سموم کشاورزی با اشاره به اینکه افراد مذکور از جنبه های مختلف به بخش کشاورزی خسارت وارد می کنند، افزود: بایستی با آنان به صورت قانونی برخورد نمود.

وی افزود: صدور مجوز پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید از فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی باید توسط کمیته ساماندهی سموم به صورت مستمر انجام شود، تاکید کرد: برخی از فروشندگان در زمان مراجعه بازرسین اقدام به تعطیلی فروشگاه ها می نمایند که این امر تخلف است و بایستی با متخلفین به صورت قانونی برخورد نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت به روز رسانی سامانه مانیتورینگ آفت‌کش‌های نباتی، اظهار کرد: لیست سموم ارسالی به استان باید توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده سموم به روز در اختیار مدیریت حفظ نباتات قرار گیرد و با شرکت های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی فروشندگی سموم جزء مشاغل خاص قرار گیرد، تصریح کرد: افرادی می توانند فروشندگی سموم آفات نباتی را بر عهده داشته باشند که بتوانند پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس دریافت نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *