آرایش خوشه‌ نخیلات در کازرون

خوشه بندی نخیلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آرایش خوشه در سطح 6هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به اینکه آرایش خوشه یکی از مراحل داشت خرما است، ابراز کرد: در این مرحله خوشه‌های سبز و نارس خرما توسط کارگران ماهر به شکلی زیبا و منظم بر روی شاخه‌های درخت نخل قرار می‌گیرد تا هنگام برداشت، از هدر رفت محصول جلوگیری و محصولی باکیفیت تولید شود.

به گفته وی؛ نخل داران در شهرستان کازرون همه ساله از اواخر خرداد ماه، خوشه آرایی درختان و به اصطلاح محلی “کنه زدن” نخلستان‌های این شهرستان را آغاز می‌کنند.

رشیدی می گوید: آرایش خوشه نخیلات به منظور محصول دهی بهتر، برداشت آسان تر و جلوگیری از ریزش میوه‌ها در مقابله با طوفان های فصلی انجام می‌شود.

وی؛ حذف خوشه‌های اضافی میوه‌های خرما به منظور درشت‌تر شدن میوه و پر شهد شدن آن را یکی دیگر از اهداف آرایش درختان خرما برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه در این شهرستان، ۲۰ رقم خرما وجود دارد،افزود: کبکاب، زاهدی، مکتیو و شیخ عالی از مهمترین ارقام رطب و خرما است.

رشیدی ابراز کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار تن محصول از نخلستان‌های شهرستان کازرون برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *