تجهیز ۱۳۰۰ هکتار از اراضی تحت کشت گوجه فرنگی به سیستم ابیاری نواری

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان  صد در صد از سطح کشت گوجه فرنگی در این شهرستان بصورت خود اجرایی و با هزینه بهره برداران به سیستم آبیاری نواری مجهز گردید.

کارشناس آبیاری نوین واحد امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان بیان کرد: مصرف بهینه و کنترل هدر رفت آب، افزایش عملکرد محصول، مبارزه آسان با علف های هرز، کشت در اراضی شیب دار، مصرف بهینه کود و سم در واحد سطح را از مزایای آبیاری قطره ای است. وی افزود: در کشت گوجه فرنگی با آبیاری غرقابی 10500مترمکعب آب در هکتار مصرف می شود ولی در آبیاری قطره ای مقدار آب مصرفی به 6300 مترمکعب در هکتار کاهش می یابد.همچنین در آبیاری غرقابی میزان برداشت محصول گوجه فرنگی 50 تُن در هکتار وعملکرد آبیاری نوین  80 تُن در هکتار می باشد که همین امر نیز باعث روی آوردن کشاورزان به کشت گوجه فرنگی با آبیاری قطره ای گردیده است. همچنین محصول تولیدی در این روش بعلت کاهش و مصرف حداقلی کود و سموم تقریبا ارگانیک است.

وی اظهار کرد : زمان کشت گوجه فرنگی در ارسنجان از بیست و پنجم اسفند ماه 98 شروع و تا اوایل تیر ماه ادامه خواهد یافت. زمان برداشت این محصول نیز از اواسط مرداد شروع و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد که پیش بینی می گردد در سال زراعی جاری 104000 تن گوجه فرنگی در سطح شهرستان تولید گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21803

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *