هویت گذاری دام، مبنای توسعه صنعت دامپروری

  به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان مسئول امور دام شهرستان با اشاره به اجرای هویت‌گذاری دام در کشور اظهار داشت: هویت‌گذاری دام یکی از پروژه‌های اساسی کشور است. برای اینکه یک دام قابل شناسایی باشد آن را هویت‌گذاری می‌کنند که از ابتدای طرح تا کنون 26745راس دام سبک و800 راس دام سنگین در سهرستان ارسنجان پلاک کوبی وهویت گذاری شده است.

صیاد جشنی از اهداف اجرایی شدن این طرح را تهیه آماردقیق دام ،استقرار نظام صحیح بهداشتی ،افزایش سرعت ودقت در امر بیمه دام تسهیل در توزیع نهاده ها ، جلوگیری از قاچاق دام و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو عنوان کرد.

ایم مقام مسئول گفت :در شهرستان ارسنجان 144000 راس دام سبک وسنگین پرورش ونگهداری می شود که تاکنون نزدیک به 27545 راس دام سبک و سنگین در شهرستان پلاک کوبی وهویت گذاری شده است. این پلاک ها بصورت ۱۵ رقمی کدگذاری شده اند و در شناسایی نژاد دام، جنس دام، منطقه جغرافیایی که دام نگهداری می‌شود و سایر اطلاعات مورد نیاز به ما کمک می‌کند.

      

وی ادامه داد: این پلاک‌ها توسط مرکز اصلاح نژاد دام تهیه می‌شوند،دارای جنس مقاومی برای حفظ بیشتر در گوش دام و بارکددار هستند که توسط دستگاه بارکدخوان مخصوص، اطلاعات آن‌ها خوانده و در سیستم هویت گذاری دام ثبت خواهد شد.وی تصریح کرد :دامداران شهرستان می توانند با مراجعه به شرکت تعاونی دامداران شهرستان واقع در روستای صالح آباد ویا دکتر شجاعی نماینده اتحادیه صنعت دامداران جهت پلاک گذاری دام های خود اقدام نمایند.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری دهیار وشورای اسلامی روستاهای تابعه،خواستار اطلاع رسانی وترغیب دامداران جهت تسریع در هویت گذاری دامها به لحاظ اهمیت موضوع شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21808

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *