خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی تگرگ به کشاورزی میمند فیروزآباد

 

_۱۰۰_میلیارد_ریالی_تگرگ_به_کشاورزی_میمند_فیروزآباد.jpg

 

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: بارش اخیر باران، تگرگ و باد شدید بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به باغات میمند فیروزآباد خسارت وارد کرده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، ایرج دهقانی با اشاره به باران اخیر که در اوایل مرداد ماه در این شهرستان رخ داد گفت : بر اثر این حوادث طبیعی ۲۲۰ هکتار از تاکستانهای بخش میمند فیروزآباد دچار خسارت شده است.

وی افزود: اکثر باغات خسارت دیده در این منطقه متاسفانه بیمه نبوده و خسارت ناشی از این بلایای طبیعی را باید کشاورز متحمل شود.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: کشاورزان و باغداران برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی،مزارع و باغ های خود را بیمه کنند.

دهقانی اضافه کرد: تاکستانهای میمند به صورت میانگین حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیده که این بارش در فصل تابستان هر ساله رخ می دهد و کشاورزان با توجه به تجارب سال های پیش باید چاره اندیشی کرده و باغات خود رو بیمه کنند .

وی بیان داشت : بهره‌برداران بخش کشاورزی همچنین باید با پیگیری اطلاعیه‌ها، اخطاریه‌ها و پیش‌بینی‌های بهنگام سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی،اقدامات لازم را برای آمادگی به موقع در برابر حوادث طبیعی انجام دهند تا خسارت کمتری به دسترنج آنها وارد شود.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد در پایان تصریح کرد: بخش میمند دارای دو هزار و ۸۶۰ هکتار تاکستان می‌باشد که هر ساله بیش از ۷۶ هزار تن انگور در این منطقه تولید و بخشی هم صادر می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *