تولید بیش از 450 تن گوشت سفید در سه ماهه اول سال جاری در شهرستان ارسنجان

بر اساس اعلام روابط عمومی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان مسئول  بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی این شهرستان از تولید 450  تن گوشت مرغ دراین شهرستان خبر داد.                                                                                                                                         

صیاد جشنی با بیان این مطلب ، اظهار کرد:در این شهرستان تعداد 19 واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی فعال وجود دارد که سه ماهه ی اول سال جاری تعداد13 واحد اقدام به جوجه‌ریزی  به میزان 265500 قطعه نمودند.                                                                                             

جشنی ادامه داد: سامانه‌های نظارت بر کیفیت و بهداشت تولید مرغ در استان کاملا فعال و مراحل تولید مرغ از ابتدا تا انتهای تولید توسط کارشناسان ناظر فنی مدیریت و همچنین ناظران بهداشتی شبکه دامپزشکی کاملا کنترل شده و کاهش شدید تلفات در طی دوره، نشان از پرورش مناسب به دور از مخاطرات و بیماری‌ها، کاهش شدید نیاز به درمان و عدم استفاده از داروهای شیمیایی و آنتی‌بیوتیک‌ها دارد.                                                                                                                   

وی خاطرنشان کرد: افزایش راندمان تولید در واحدهای مرغداری شهرستان مستلزم استفاده به موقع نهاده ها ، توسعه مکانیزاسیون، بهبود تغذیه صنعتی در شهرستان دانست .                                                                                             

وی افزود: به مصرف‌کنندگان مرغ توصیه می‌کنیم حتما به مصرف مرغ و توسعه سرانه مصرف در سبد غذایی گوشت سفید توجه داشته باشند و به مرغداران نیز توصیه می‌کنیم که حتما سقف ظرفیت جوجه‌ریزی و تقویم مناسب تولید را رعایت کنند تا به مشکل زیادی عرضه مرغ و ضرر و زیان ناشی از آن، مشابه ابتدای سال 99 و به علت بحران ناشی از کرونا دچار نشوند.                                                  

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج به دست آمده  حذف عوامل واسطه‌گری در صنعت مرغداری ، فاصله قیمت تمام شده مرغ در مرغداری ها تا قیمت خرید گوشت مرغ در بازار را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.                                                                                                                                   

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21816

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *