گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی با طرح یاوران تولید

ae 5edf5f02421d

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی  گفت: هدف از طرح یاوران تولید، شناسایی و رفع مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه یاوران تولید، با حضور معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رییس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در استان خوزستان برگزار شد.

در این جلسه معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر اقتدار کشورها با علم و دانش سنجیده می‌شود و وابستگی به منابع در کشورها به وابستگی به دانش تغییر مسیر داده و کشورهایی که در این مسیر گام برداشته‌اند در حوزه دانش‌بنیان قوی‌تر عمل کرده‌اند.

علی اکبر مویدی خاطرنشان ساخت: با تعامل و هماهنگی کامل بین حوزه‌های اجرایی، تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی و همچنین ارتباط تنگاتنگ با نخبگان، کشاورزان و بهره‌برداران می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه در گام اول نظام نوین ترویج با ایجاد مراکز جهاد کشاورزی، فاصله کارشناسان و کشاورزان به حداقل رسید، ابراز کرد: گام دوم برنامه نظام نوین ترویج با ابلاغ طرح یاوران تولید توسط مقام عالی وزارت در سراسر کشور شروع شده است و محققان به همراه کارشناسان حوزه‌های اجرایی برای حل مشکلات فنی به عرصه‌های کشاورزی اعزام می‌شوند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه در طرح یاوران تولید باید مطالبه‌گری از حوزه ترویج بیشتر شود، تصریح کرد: پایش و پشتیبانی علمی و فنی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین پشتیبانی لجستیکی توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی موفقیت طرح یاوران تولید را تضمین خواهد کرد.

در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تحقیقات و آموزش حرف اول را در تولید می‌زند و محققان با انتقال دانش می‌توانند به کشاورزان در افزایش تولید کمک شایانی داشته باشند.

خدارحم امیری‌زاده با بیان اینکه اجرایی شدن تحقیقات بسیار مهم است افزود: امیدواریم با اجرای طرح یاوران تولید تحولی در تولید محصولات با محوریت ترویج، تحقیقات و کشاورزان پیشرو به‌وجود آید.

وی افزود: استان خوزستان از محدود استان‌هایی است که در زمینه تحقیقات و آموزش از نظر نیروی انسانی و هیات علمی دارای پتانسیل‌های بالایی است و این موضوع انتظارات از این استان را بالا برده است.

امیری‌زاده با اشاره به اینکه قبلا نیز طرح‌های مشابه یاوران تولید در سطح استان اجرا شده است اظهار داشت: کارشناسان و محققان استان با این طرح بیگانه نیستند و طرح یاوران تولید نسل جدیدی از کارهایی است که پیش از این انجام شده است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *