آغاز برداشت لیمو ترش جهرم، بزرگترین تولید کننده فارس

عکس لیمو

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با معرفی این شهرستان به عنوان بزرگترین تولید کننده لیمو ترش استان فارس گفت :برداشت از سطح 5هزار و 100هکتار باغات لیمو ترش آغاز شده است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم علی جوکار با اعلام اینکه لیموی پرشین از ارقام برتر کشوری است گفت : این محصول جهت تازه خوری در سطح 100هکتار با تولید 1200تن در ماه مرداد به بازار عرضه شد.

این مقام مسول بیان کرد ارقام کاشت شده در این شهرستان شامل لیموی آب ، لیسبون (خارگی ) و لیموی پرشین است و برداشت لیمو ترش از مرداد ماه با لیموی پرشین آغاز و تا اواخربهمن ماه ادامه دارد که ۱۵۳ هزار تن این محصول به بازار وارد می شود .

مدیر جهاد جهرم با بیان اینکه این شهرستان مقام اول بسته بندی و سورتینگ مرکبات را در فارس به خود اختصاص داده است بخشی از لیمو ترش نیز در جهرم برای صادرات به استان ها و کشورها مورد بسته بندی های مناسب قرار می گیرد

جوکاربا توجه به برداشت چندماهه لیمو در شهرستان جهرم و صادرات این محصول بیان کرد : در بازار زمینه اشتغال فصلی خوبی فراهم شده که در حدود 150هزار نفر روز به اشتغال مشغول می شوند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *