تولید بیش از 15هزار تن علوفه خشک یونجه در ارسنجان

 
 مسوول زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان از تولید 15600تن علوفه خشک یونجه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان سعید خرمی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت یونجه در این شهرستان 1200 هکتار با عملکرد متوسط15  تن در هر هکتار زیر کشت یونجه است و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت 15600 تن علوفه خشک مرغوب برداشت شود .
وی خاطرنشان کرد: کشت یونجه بیشتر در اراضی کم‌بازده در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در کشتزارهای کم بازده منطقه و با هدف افزایش تولید علوفه و حفظ آب و خاک انجام شده‌ است  .                                                                                                                           
زراعت یونجه تاثیر بسزایی در امر برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح  ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن داردو ارقام مورد کشت در منطقه از نوع رقم بمی ،رنجر آمریکایی و همدانی می باشد .                                                                                                                
وی تصریح کرد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد همچنین یونجه 1.5 برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم  و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسیدهای آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی است. یونجه کشت شده در این شهرستان بسیار مورد توجه واحدهای دامداری و دامپروری قرار می گیرد به طوری که محصول یونجه تولیدی این شهرستان به دیگر نقاط خارج ازشهرستان نیز حمل و مورد استفاده قرار می گیرد .                                                            
وی ادامه داد: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی به همراه دارد.                                                                            

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *