نصب تله های فرمونی در مزارع پنبه شهرستان داراب

IMG 20200730 WA0047

نصب تله های فرمونی در مزارع پنبه شهرستان داراب

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب رصد و پایش آفات کرم خاردار و کرم قوزه با نصب تله های فرمونی در مزارع پنبه شهرستان درحال اجرمی باشد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب با اشاره به این که کنترل عوامل خسارت زای گیاهی یکی از شروط مهم دردستیابی به عملکرد مطلوب است گفت: امسال با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی د رمزارع  پنبه و کنترل به موقع آفات، تله های فرمونی آفات کرم قوزه و کرم خاردار در مزارع پنبه شهرستان نصب شده است و رصد و پایش تله ها از ابتدای مرحله ی گلدهی انجام می شود.
باقری افزود: با توجه به تاثیرات منفی مصرف بی رویه سموم در محیط زیست و ظهور  پدیده ی مقاومت نسبت به آفت کش ها، اهمیت تعیین پیک پرواز  آفت و تاریخ  سمپاشی موثر، سنجش تراکم جمعیت آفات و پتانسیل میزان خسارت زایی آنها درمناطق مختلف شهرستان تله های فرمونی نصب شده است.
وی گفت؛ طرح پیش آگاهی آفات با همکاری شرکت تعاونی پنبه کاران داراب اجرا می شود، وبا بازدیدهای میدانی منظم از مزارع و ارائه توصیه های فنی و تخصصی لازم در خصوص مدیریت مصرف سموم کشاورزی درکنترل به موقع عوامل خسارت زا به بهره برداران این بخش کمک می گردد.

20200728 093137

20200816 100821

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25162

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *