انجیرارگانیک داراب به بازار می آید

DSC00069

انجیرارگانیک داراب به بازار می آید

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، مسئول باغبانی شهرستان بابیان این مطلب گفت: برداشت انجیر درشهرستان ازاواخر مرداد ماه شروع و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد و متوسط تولید انجیر در هکتار یک تن محصول خشک است و شرایط اقلیمی خاص از جمله آب و هوا، ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک، سازگاری این محصول با محیط، عدم استفاده از کودهای شیمیایی، منجر به تولید انجیر ارگانیک در بیشتر مناطق شهرستان شده است.

مرتضی فانی افزود: شهرستان داراب با سطح زیرکشت 5 هزار و 500 هکتار انجیر دیم و تولید بیش از 5 هزار تن انجیر مقام چهارم تولید انجیر استان فارس را پس از شهرستان های استهبان و نی ریز و جهرم به خود اختصاص داده است. و مهمترین روستاهای تولیدکننده انجیر؛ مروارید، نوایگان و لایزنگان می باشد.

فانی گفت: مهمترین ارقام انجیر شهرستان شامل واریته‌های سبز، سیاه، شاه انجیر، متی (matti) می باشد.

ایشان تصریح کرد: انجیر داراب علاوه بر ارسال به استان های کرمان، اصفهان ، هرمزگان به اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم صادر می شود. و به سبب نبود صنایع تبدیلی درمنطقه، بیشتر این محصول توسط دلالان خریداری و از شهرستان خارج می شود و با نام انجیر استهبان بسته بندی و به فروش می رسد، که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع تبدیلی منجر به ایجاد ارزش افزوده این محصول شده و زمینه اشتغال درشهرستان را فراهم می کند.

انجیر

IMG 0563

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25164

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *