مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی پنبه شهرستان داراب

پنبه 2

مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی پنبه شهرستان داراب

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، مسئول حفظ نباتات شهرستان با اشاره به 5 هزار و400 هکتار سطح زیرکشت پنبه شهرستان گفت: پایش عوامل خسارت زا در مزارع پنبه شهرستان از ابتدای فصل کشت با تشکیل 20 شبکه مراقبت و با حضور37 کارشناس شروع شده و به طور مستمر تا پایان برداشت ادامه دارد.

جواد باقری گفت: مبارزه با علف های هرز پیش رویشی مزارع در سطح 5 هزار هکتار و علف های هرز پس رویشی درسطح 3 هزار و200 هکتارانجام و مبارزه با آفات مکنده (تریپس، سفیدبالک، زنجره، سنک، شته) درسطح 10 هزار هکتار و مبارزه با کنه درسطح 2 هزار و500 هکتار از مزارع پنبه شهرستان انجام شده است.

باقری افزود: همکاری شرکت تعاونی پنبه کاران و کشاورزان با شبکه مراقبت و انجام به موقع توصیه های فنی کارشناسان، کنترل عوامل خسارت زا در شهرستان به خوبی درحال اجرا می باشد.

ایشان با اشاره به مراحله رشد گلدهی محصول پنبه در شهرستان افزودند: با بازدیدهای صورت گرفته از مزارع و مشاهده آفات کنه، سفید بالک، زنجره و کرم قوزه درمزارع پنبه شهرستان از کشاورزان درخواست می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مبارزه با این آفات به واحد حفظ نباتات شهرستان و یا مراکز جهادکشاورزی مراجعه نمایند.

پنبه

پنبه 3

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25165

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *