خسارت ۷۰ میلیارد ریالی کرونا به شیلات فارس

به گزارش روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با اشاره به اینکه از میزان خسارت برآورد شده 40 میلیارد ریال در مزارع پرورش ماهیان  سردآبی و خاویاری بود، افزود: خسارت تولید کنندگان ماهی زینتی رقمی بالغ بر 10 میلیارد ریال برآورد شد.

وی بیان کرد: این خسارت در اثر کاهش قدرت خرید مردم، بسته شدن مراکز عرضه و همچنین بعضا تلفات ناشی از انباشت ماهی تولیدی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کاهش تقاضا موجب بروز خسارت تقریبی ۲۰ میلیارد ریالی به فعالان بخش فرآوری و بازار رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی نیز آبزی پروران در فشار مضاعف قرار داده است، تصریح کرد: برای برون رفت از این شرایط راه کارهایی پیشنهاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به توجه به سوشال مارکتینگ، فضای مجازی و اپلیکیشن‌های بازار رسانی اشاره کرد.

 فلاحی تاکید کرد: تامین تسهیلات سرمایه در گردش برای آبزی پروران از دیگر راه کارهای پیشنهادی است که برای این مهم 1245 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده است.

وی نگاه به داخل و تقویت مراکز تکثیر در جهت تامین ماهیان سالم و سریع‌الرشد به همراه اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری در مزارع را از دیگر راه کارها عنوان کرد و اظهار کرد: آبزی پروران باید تولید محصولات استاندارد و صادرات محور نیز توجه ویژه داشته باشد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5283

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *