افتتاح گلخانه سبزی و صیفی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت هفته دولت یک واحد گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه گذاری بیش از 21/500میلیون ریال در شهرستان سپیدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری در آیین افتتاح این طرح ضمن اشاره به وجود     هکتار گلخانه فعال در شهرستان سپیدان عنوان کرد: در این شهرستان  7واحد گلخانه سبزی و صیفی و   18واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی وجود دارد و در سال جاری نیز حدود    14 فقره مجوز تاسیس گلخانه به مساحت     71404 مترمربع صادر شده است.

وی عنوان کرد :   5 واحد گلخانه کوچک مقیاس به مساحت    1500 مترمربع در سطح شهرستان وجود دارد.

نصیری همچنین افزود: این طرح در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با سرمایه گذاری 21/500میلیون ریال احداث شده است

وی افزود با احداث این طرح برای 6 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

نصیری در پایان گفت : با کشت محصولات گلخانه ای می توان افزایش راندمان تولید با انتقال محصولات فضای باز به گلخانه ها را افزایش داد.

همزمان با افتتاح این واحد گلخانه ای پژمان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مهمترین مزیت کشتهای گلخانه ای افزایش راندمان مصرف آب می باشد. در کشتهای متراکم و گلخانه ای راندمان مصرف آب تا 10 برابر افزایش می یابد در نتیجه میزان تولید نیز تا 10 برابر افزایش می یابد.

وی همچنین اظهار کرد: برخلاف آنچه در اذهان عمومی وجود دارد، امکان تولید محصول سالم و گواهی شده در گلخانه بیشتر است چون در یک محیط کنترل شده با مدیریت بهینه می توان با کمترین نهاده مصرفی محصولی با کیفیت بالا تولید کرد.

این واحد گلخانه ای همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور احمد زاده معاون سیاسی استانداری فارس، جوادی جهرمی فرماندار سپیدان ، پژمان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، دبیری مدیر حفظ نباتات این سازمان، مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *