برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا رمز ماندگاری نهضت عاشورا

محرم آمده است تا در دلهای عاشق، کربلایی دیگر به پا کند و قلبهای سوخته را به میهمانی اجابت فرا خواند.
به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری دهه ی اول محرم با حضور پرشور سرپرست وکارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در محل نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، بارعایت اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا برگزار شد. 
 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه واقعه کربلا یک حادثه بزرگ تاریخی است، اظهار کرد: این حادثه در واقع یک رخداد بی‌نظیر در تاریخ بشریت است و هرچند ازنظر زمانی در کمتر از یک روز اتفاق افتاد ولی به لحاظ کیفیت به بزرگی همه تاریخ بشریت است.
سید ناصر حسینی اظهار کرد: همان‌طور که در احادیث معصومین(ع) نیز بیان شده هیچ روزی به لحاظ شدت مصیبت و غم و اندوه مانند روز عاشورا و هیچ مصیبتی مانند مصیبتی که در این روز به اباعبدالله الحسین(ع) وارد شد نیست.
وی  با تأکید بر لزوم ماندگاری این نهضت بزرگ خاطر نشان کرد: دشمنان ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ تلاش‌های مذبوحانه‌ای داشتند تا این حادثه به فراموشی سپرده شود و می‌خواستند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند ولی به امر خدا این نور روزبه‌روز در جهان پرفروغ‌تر و روشن‌تر می‌شود.در ایام محرم نظام تکوینِ مُلک و ملکوت همه عزادار سیدالشهدا(ع) هستند و همین عزاداری‌ها رمز بقای این قیام خونین است.
 وی  گفت :عزاداری برای سیدالشهدا(ع) یکی از توصیه‌های مؤکد ائمه اطهار(ع) است وبه همین مناسبت ضمن قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و سینه زنی سرور و سالار شهیدان در دهه ی اول ماه محرم، پرشورتر از هر سال در مدیریت برپا شد. 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21841

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *