موفقیت کنترل آفت پسیل پسته در باغ های پسته شهرستان سروستان با روش های غیر شیمیایی

کارشناس حفظ نباتات و مسئول سایت ملی پسته ی مرکز خدمات جهاد کشاورزی کوهنجان از کنترل غیر شیمیایی موفقیت آمیز آفت پسیل پسته در باغ های پسته شهرستان سروستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، معصومه محمودی با اعلام این خبر افزود: کنترل آفت پسیل پسته در باغ های پسته ی منطقه ی کوهنجان با استفاده از گوگرد و حذف سموم پر خطر شیمیایی از سه سال پیش به طور جدی در سایت ملی پسته ی کوهنجان آغاز گردید و رفته رفته به سایر باغ های پسته نیز تعمیم داده شد و اکنون در بیش از ۹۰ درصد باغ های پسته، سم پاشی برای مقابله با این آفت به صفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: با نرم گیری منظم و صحیح توسط کارشناسان پهنه، زمان مناسب مبارزه با این آفت، تعیین و تنها با استفاده از شستشو با صابون های گیاهی و گوگرد پاشی در طول فصل، جمعیت آفاتی نظیر کنه و پسیل، کنترل و زیر آستانه خسارت اقتصادی قرار می گیرد. این مهم سبب گردیده علاوه بر به حداقل رسیدن خسارت این آفات، جمعیت حشرات مفید نیز که نقش به سزایی در کنترل آفات ایفا میکنند نیز افزایش یافته، ضمن تولید محصول سالم، هزینه سم پاشی های مکرر و نیز تردد بی رویه ماشین آلات در باغ نیز به حداقل برسد.

_پسیل_در_پسته.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11744

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *