اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی در شهرستان کازرون

WhatsApp Image 2020 09 09 at 14.12.08

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی در شهرستان کازرون

کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اجرای طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی در 10 صندوق خرد زنان روستایی این شهرستان در دست اجراست.
به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، وحید نیاکان اظهار داشت: این طرح از سال 97 در کازرون اجرا و در سال جاری در 10 روستای این شهرستان در قالب سایت الگویی ترویجی به مساحت 1000 مترمربع در حال اجراست.
نیاکان اظهار کرد: زنان روستایی تحت پوشش این طرح که  عمدتا تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق اعتبارات خرد محلی هستند، در زمینه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات کشاورزی سبزی و صیفی، آموزش های لازم ارائه می شود.
وی افزود: ترویج تغذیه سالم بوسیله زنان می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه، بخصوص جامعه روستایی و عشایر داشته باشد.
این مقام مسئول ابراز کرد: توانمندسازی زنان که مدیریت تغذیه اعضای خانواده را به عهده دارند بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با تلاش زنان کشاورز و زحمتکش تحت پوشش این طرح در جهت بهبود وضعیت معیشتی خانوار روستایی و تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه، گام¬های مؤثر و مثبتی برداشته شود.
نیاکان تصریح کرد: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی بر اساس تفاهم‌نامه فی-مابین مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان کازرون و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در اجرا می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17246

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *