تکمیل زنجیره ارزش تولید ؛ راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید محصول انار در شهرستان ارسنجان

 
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت : شهرستان ارسنجان پتانسیل بالایی در تولید محصول انار در سطح استان دارد و امید است بتوان این محصول ،وارد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی گردد.        
سید ناصر حسینی در جلسه ای که با حضور مدیرعامل های تعاونی؛ کارشناس تولیدات گیاهی؛ کارشناس باغبانی؛ کارشناس صنایع ؛کارشناس تنظیم بازار  و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان  برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت : تقویت و حمایت از زنجیره تولید محصولات کشاورزی موجب افزایش ارزش افزوده، کاهش هزینه تمام شده ، رشد کیفیت محصولات و نهایتا رونق اقتصادی جامعه می شود ، از این نظر اهمیت زنجیره تولید محصولات کشاورزی در مقوله جهش تولید نباید سبک شمرده شود.
این مقام مسئول با بیان اهمیت « زنجیره عرضه محصولات کشاورزی » تاکید کرد : اهمیت زنجیره ارزش و عرضه در بخش کشاورزی برای ایجاد و ساماندهی آن بر کسی پوشیده نیست اما اگر به دنبال تاثیرگذاری این مساله بر حوزه اقتصاد کلان کشور و رونق تولید هستیم، باید نگاه ویژه حمایتی به این مقوله داشته باشیم.
وی در ادامه عنوان کرد : سطح زیر کشت باغات انار شهرستان ارسنجان ۱۸۰۰ هکتار است که سالیانه از هر هکتار ۱۶ تن انار مرغوب برداشت می‌شودکه امید است با تکمیل زنجیره ارزش تولید در محصولات راهبردی واستراتژیک در جهت  تحقق جهش تولید محصول انار در شهرستان ارسنجان گام برداریم. در پایان رایزنی هایی با این هدف صورت گرفت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21866

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *