برگزاری روز مزرعه پروژه توسعه و ارتقاء بهره وری پنبه در شهرستان داراب

۲۰۲۰ ۰۹ ۲۳ ۱۲ ۲۱ ۰۷

برگزاری روز مزرعه پروژه توسعه و ارتقاء بهره وری پنبه در شهرستان داراب

مراسم روز مزرعه با هدف ارائه دستاوردهای کاربردی پروژه توسعه و ارتقاء بهره وری پنبه درطرح نظام های زراعی گندم بنیان داراب برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی داراب، پروژه توسعه و ارتقاء بهره وری در زراعت پنبه با تاکید بر کشت مدرن و مکانیزه پنبه با ۵ سناریو شامل مقایسه ده رقم در کشت حفاظتی و کشت متداول، آرایش کاشت های مختلف، تغذیه بهینه و مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها در مجاورت پروژه گندم بنیان اجرا شده است.

در این مراسم؛ محمد حسن حکمت محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب ، سید احمد صدری معاون فنی واجرایی ، حبیب اله رستگار مسئول مکانیزاسیون شهرستان به بیان مسائل فنی کشت روی پشته های ثابت ، آبیاری تیپ ، کشاورزی حفاظتی ، مزایای ارقام مختلف ، دستگاههای کارنده جدید مانند رایزبد ، تراکم مناسب کشت ، تاریخ کاشت بهینه و سهولت مبارزه با عوامل خسارتزای زنده خصوصا مبارزه با علفهای هرز در کشتهای روی پشته به صورت مکانیکی(کلتیواتور)، اهمیت تغذیه، تناوبهای مناسب کشت گندم، پرداختند .

این مراسم با حضور نظافت از مدیریت هماهنگی ترویج استان، فرید و صداقت از معاونت تولیدات گیاهی استان، احمدرضا صالحی معاون سازمان و مدیر شهرستان و جمعی از کارشناسان شهرستانهای جنوبی استان ( جهرم ، فسا ، زرین دشت ، نی ریز ، لار، خنج، استهبان ، داراب ) و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان برگزار گردید.

لازم به ذکراست یکی از اهداف این پروژه؛ توسعه آن بین کشاورزان منطقه بوده، که یکی از کشاورزان پیشرو منطقه بنام آقای والی زاده این طرح را در سطح 14 هکتار اجرا نموده که درادامه مراسم از این مزرعه نیز بازدید بعمل آمد و شرکت کنندگان در این مراسم از نزدیک با دستاوردهای جدید پلاتفرم گندم بنیان و سایت الگویی پنبه شهرستان آشنا شدند.

قابل ذکر است این مراسم با هماهنگی معاونت تولیدات گیاهی  و مدیریت هماهنگی ترویج استان و شرکت کارشناسان ، محققین و بهره برداران در محل سایت آموزشی ترویجی شرکت فجر سبز خاورمیانه و شرکت تعاونی پنبه کاران داراب برگزار گردید .

۲۰۲۰۰۹۲۳ ۱۰۵۲۲۱

۲۰۲۰۰۹۲۳ ۱۱۴۳۳۴

۲۰۲۰۰۹۲۳ ۱۲۰۷۵۵

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25179

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *