جهادسازندگی در دفاع مقدس بحران شکن و بن بست شکن بود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در برنامه زنده تلویزیونی “حکایت فتح” که به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در محل موزه دائمی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد، افزود: لقب سنگرسازان بی سنگر برای جهادی ها به دلیل مظلومیت آن ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جهادی ها به هیچ کاری “نه” نمی گفتند اظهار کرد: همزمان با ساخت سایت موشکی، پل و بیمارستان می ساختند و ساخت اولین موشک های سوخت جامد و سازه های بتنی در جنگ در مرکز تحقیقات مهندسی جهاد صورت پذیرفته است و در روستاها نیز نیازهای جبهه را تامین می کردند.

قاسمی تصریح کرد: قبل از دفاع مقدس در سال 1358 که مصادف با تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل بود، جهادی ها در مناطق محروم در کنار مردم بودند، حین دفاع مقدس نیز آن حماسه ها را آفریدند و سنگر ساز بی سنگر لقب گرفتند و کلام امام راحل است که می فرمایند: اگر جهاد نبود به سرعت این پیروزی ها به دست نمی آمد. یعنی در کنار ارتش، سپاه و بسیج، جهاد به واقع نقش آفرینی کرده اند تا جایی که شروع فعالیت های بسیار پیشرفته موشکی از جهاد رقم خورده است و بعد از آن هم امروز در سنگر تولید و امنیت غذایی نیازمند همان حرکت جهادی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت جهادی گفت: واژه مدیریت جهادی به عنوان الگو برای تمام کارگزاران نظام توصیه می شود و این یعنی الگوی همه باید مدیریت جهادی شود چرا که در آنجا نفس و شرایط مادی کنار می رود و کار برای رضای خدا و خلق خدا انجام می شود. نگاه جهادی یک نگاه خودباوری، ایمان و اعتماد به نفس است.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز فضای اقتصادی کشور فضای جنگی است و با تحریم هایی که دشمن بر واردات و صادرات کالاها، نقل و انتقال پول و اینگونه موارد وارد می کند، اگر روحیه جهادی که همان روحیه توکل بر خدا، خودباوری، اعتماد به نفس، ایمان و توانستن هست وجود داشته باشد با توجه به شرایط سخت کنونی و محدودیت های زیادی که داریم قطعا می تواند به ما کمک کند.

قاسمی ابراز کرد: امروز نگاه جهادی، نگاه دغدغه مندی است و به ما کمک می کند در راه رضای خدا شبانه روز را نشناسیم و دغدغه مندانه تا سرحد توان تلاش کرده و فکرمان را به کار بگیریم تا بتوانیم شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشیم. خوشبختانه تا امروز جهادگران در این فضا موفق بوده اند.

وی تصریح کرد: کالایی نیست که ما در داخل کشور تولید نکنیم. نیازهای داخل کشور به لحاظ مواد غذایی در کشور تامین شده است هر چند این نیازها به لحاظ قیمتی یا موارد اقتصادی بعضاً نوساناتی دارد که شاید مقبول و مطلوب شرایط ما نباشد ولی تامین مواد غذایی با همان نگاه جهادی امروز شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی که پایه امنیت ملی کشور است، گفت: امروز این وظیفه بسیار مهم بر عهده همان کسانی گذاشته شده که منشاء آن جهاد سازندگی است یعنی سرچشمه اش از جهاد سازندگی گرفته شده است و امروز
به جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرده است. این وظیفه ای است که با توکل بر خدا، روحیه و مدیریت جهادی و با اعتماد به نفس به دست می آید و امیدواریم الگویی که از اینجا شکل گرفته است در سایر امور اقتصادی ما هم به همین منوال عملاً ادامه پیدا کند.

در این برنامه که با حضور سیدمحسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاونین و تعدادی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگران سنگرسازان بی سنگر برگزار شد، از فرهاد گرمنجانی، محمدصبور، محمد فاتحی پور، آیت بخشی، خانواده ایثارگر مرحوم سالار احمدی و مادر شهید علیرضا خسروی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل و قدردانی شد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *