توسعه 3500 هکتاری طرح ملی گندم بنیان در فیروزآباد

 

_3500_هزار_هکتاری_طرح_ملی_گندم_بنیان_در_فیروزآباد.jpeg

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از توسعه 3500 هکتاری طرح ملی گندم بنیان در فیروزآباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، نجف سرداری کشکولی گفت: طرح ملی گندم بنیان در سال زراعی گذشته در سطح 1000 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا و در سال زراعی جدید به 3500 هکتار توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال زراعی 99-98 در روستاهای کی زرین، دهبرم، کلیسیان، امین آباد و مطهری از توابع این شهرستان آغاز شده، اضافه کرد : طرح توسعه گندم بنیان در سال زراعی گذشته طبق بررسی های به عمل آمده نتایج مطلوبی در برداشته و این موفقیت نتیجه تلاش کارشناسان و کشاورزان پیشرو در شهرستان است.

مسئول زراعت شهرستان فیروزآباد با اشاره به اهداف طرح بر استفاده از سیستم های آبیاری نوین، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره برداران و تهیه آزمون خاک تاکید کرد.

سرداری کشکولی تصریح کرد : ارتقاء عملکرد گندم در طرح ملی گندم بنیان با توسعه کشت بروی پشته های عریض در راستای دستیابی به توسعه پایدار ، کشت به روش بی خاکورزی و کم خاکورزی و افزایش ماده آلی خاک، استفاده از ارقام پربازده ، تغذیه متعادل، پایش و پیش آگاهی در کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محقق خواهد شد.  

وی ارتقای بهره وری با کاهش مصرف بذر، سموم و سایر نهاده ها، کاهش هزینه ها، افزایش تولید در واحد سطح و امنیت غذایی را از اهداف این طرح ملی برشمرد.

ایشان ادامه داد: هدف طرح افزایش ۳۰ درصدی عملکرد در مزارع گندم آبی در پایان سال پنجم است

در سال زراعی جاری این طرح در اکثریت روستاهای بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد اجرا می شود و 12 مدیر پهنه در پیش برد اهداف طرح فعالیت می کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *