بیش از سد سازی، آبخیزداری را در فارس ترویج دهیم

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن شیراز تصریح کرد:طرح آبخیزداری حوزه آبخیز دروازه قرآن با یک دیدگاه کاملا علمی اجرا شده که حداکثر دوره برگشت در این طرح ۵۰۰ سال و حجم خروجی لوله انتقال آب هم ۶۷ متر مکعب پیش‌بینی شده است.

به گفته وی؛ پیش از این دوره برگشت ۲۵ تا حداکثر ۵۰ سال و حجم خروجی آب نیز ۱۴ متر مکعب در نظر گرفته شده بود.

رحیمی اظهار کرد: با اجرای طرح تکمیلی در قالب جنگل‌کاری، پارک و فضای سبز، یک محیط مناسب برای استفاده شهروندان ایجاد شده و ما نیز از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ستان فارس در زمینه آبخیزداری نیازمند توجه بیشتر است، ابراز کرد:از نمایندگان استان فارس در مجلس انتظار داریم که در این زمینه کمک کنند.

او افزود: از متولیان امر و مسئولان انتظار است که اجرای طرح های مشابه در  شهرک سعدی را نیز در دستور کار قرار دهند تا بتوان از میزان خطر احتمالی و وقوع سیل در این منطقه کاست.

طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن شیراز به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، با شش بند سنگ ملاتی و اعتباری بالغ بر ۱۷۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

وقوع سیل در پنجم و ششم فروردین ماه ۹۸ در شیراز، جان ۲۱ نفر را گرفت و افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد، جز این، بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست، از دست دادند و به بیش از ۵۰۰ خودرو آسیب وارد شد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *